Jag puttade en barnvagn nerför ett stup idag

Den globala uppvärmningen påverkar dig - hur påverkar du den globala uppvärmningen? Vill du göra något åt den globala uppvärmningen, men är , liksom alla vi andra egoistiska människor, inte benägen att ändra på ditt eget sätt att leva? Gör som jag! (du kan förresten ta som regel att alltid göra som jag, och du skall nå âcalimë, paradiset för den som följer min 10-faldiga väg) Idag klockan 8.00-12.25 smög jag som vanligt runt i lodiskläder och otvättat hår i det lokala köpcentrumet Åkermyntan. 12.25 föll mina vattniga ögon på ett jollrande barn i en barnvangn, som den frånvarnade modern hade parkerat utanför ICA. Min, långa, missfärgade tudelade tunga slickade ivrigt mina spruckna läppar. Efter ett par snabba glimtar över axeln på vakterna som satt och glufsade i sig Kebab, greppade jag barnvangnens handtag och satte av i galopp mot närmaste stup. Och där fick ungen uppleva sitt livs luftfärd!  "Mäh,amen, va har det här å göra med den globala uppvärmningen?"  stönar du och sväljer ett slemmigt ostron. Tänk hur mycket koldioxid det där barnet skulle ha släppt ut under livet! Och nu slipper det dessutom uppleva en framtid med lessna isbjörnar och vinodlingar i Skåne. Så nu kan jag med gott samvete fortsätta glida runt i mitt privata jetplan och sprida mitt fantastiska budskap. Vad det nu är-   
Men minskade jag verkligen utsläppen så drastiskt som jag först trodde? För sedan den ömma modern efter ett polispådrag upptäckte barnvagnens slutstation, har hon kört runt, runt, runt Med vilda stirrande ögon
i en vansinnesfärd i Vällingby rondellen i sin bränsleslukande Volvo XC70. Varv efter varv. Så det verkar som att jag måste putta ut en till barnvagn nerför ett stup om jag ska kunna minska koldioxidutsläppen. Var brukar du handla?

image14

Denna dagen ett liv. Och vad har jag gjort av den?
 Svar:

* Jag har halsat en två-liters flaska sirap
* För att vara säker att jag kommer att leva vidare efter min död har jag bakat pepparkakor.Jag spottade i smeten och bjöd dagisbarnen. Nu är ni en del av mig!
*Jag la mig på golvet, riggade upp en filmkamera, och låtsades att jag klättrade uppför lodräta väggar som Spiderman!
*Jag läste släkttavlorna i bibeln baklänges
* Jag försökte lära min hund att joddla
*Jag åt en skinksmörgås med  gurka och ett glas kall mjölk   


Kommentarer
Postat av: Det du, det vill du fäll veta

stackars barn, är du säker på att allt är sannt.

2007-12-08 @ 17:24:49
Postat av: (går ut ur karaktär)

Jag har saknat dig också. Mycket

2007-12-09 @ 16:24:44
Postat av: Axel Benknoge

AAAAAAAAAA! VI RASAR! VI KRÄVER NYA BLOGGINLÄGG!

ÅH, VAD DU ÄR DÅLIG PÅ ATT UPPDATERA!

2008-01-07 @ 19:26:24
Postat av: Linda

Skön blogg :P

2009-02-03 @ 11:30:26
URL: http://lindakihlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0